מישראל ביתנו למחנה הציוני: רוברט טיבייב החליף את הרצוג

    מוטי סבן 2 Comment on מישראל ביתנו למחנה הציוני: רוברט טיבייב החליף את הרצוג

    לאחר ששוריין למקום ה-28 ברשימת 'המחנה הציוני' על משבצת העולים, היום הוגשם חלומו של רוברט טיבייב והוא נכנס לכהן כחבר כנסת | בנאומו הראשון כבר עלה לתקוף את הממשלה, על חוק הלאום

    צילום: פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מזל טוב: ח"כ חדש נכנס למשכן הכנסת, מדובר ברוברט טיבייב, אם חלקכם זוכרים את שמו במעומעם, אתם צודקים. טיבייב כבר כיהן כח"כ בכנסת ה-18 מטעם 'ישראל ביתנו' לאחר מכן עזב את המפלגה והצטרף ל'קדימה' משם המשיך עם לבני ל'תנועה' ומשם ל'מחנה הציוני', במפלגה טיבייב קיבל שריון במקום 28 הלא ריאלי, אך לאחר מספר התפטריות של חברי כנסת ממפלגתו הגיע תורו להכנס.

    היום (רביעי) הצהיר אמונים חבר הכנסת החדש, מעל דוכן הכנסת, רוברט טיבייב נכנס לאחר שיו"ר העבודה לשעבר יצחק הרצוג, התפטר מהכנסת לצורף תפקידו החדש כיו"ר הסוכנות היהודית.

    לאחר הצהרת האמונים, ח"כ טיבייב נשא דברים במהלך נאומו הראשון וכח"כ עם ניסיון קפץ גם הוא על חוק הלאום: "בני העדה הדרוזית מרגישים נבגדים, ובצדק. הם מספיק טובים בשביל למות למען המולדת, אבל לא מספיק ראויים לדעת הממשלה כדי להרגיש בבית. בתוך כל בליל הוויכוחים, הממשלה שכחה פלח אוכלוסיה שלם.

    עוד אמר טיבייב: את הברית ההיסטורית שלנו, בין יהודי הארץ הזאת לבין בני העדה הדרוזית. כאשר שירתי בצבא האדום – היה שם בליל אנשים יוצאי עדות שונות. בשעה שהחיבור העמיק נהגנו לחתוך את עצמנו בכף היד, וללחוץ יד. הדם שלי נמהל בדם של חברי. מכאן הגיע הביטוי של "ברית דמים. זו הברית בין היהודים בארץ הזאת לדרוזים.

    אלו שנאמנותם היא שמם השני; אלו שנמצאים ביחידות המובחרות שלנו בגאווה רבה; אלו שביטחון מדינתנו נשען עליהם, לא פחות מכל חייל או איש ביטחון יהודי אחר. ברית הדמים הזו, נמצאת גם בבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ. בני העדה כיום מרגישים נבגדים, ובצדק, תקף הח"כ החדש.

    בהמשך נאומו תקף את הממשלה: הם מספיק טובים בשביל למות למען המולדת, אבל לא מספיק ראויים לדעת הממשלה כדי להרגיש בבית. חבריי הדרוזים – אתם לא לבד. איכשהו מוטיב השכחה הגיע גם ליחס של הממשלה אל תושבי עוטף עזה. אותם תושבים שנאלצים להתמודד עם הסלמה בטחונית שנה כן, שנה לא"

    כמו כן אמר ח"כ אליטוב: "סכנה קיומית לא נובעת רק מאיום חיצוני אלא גם מהתערערות של סולידריות פנימית. הנושאים החברתיים חשובים לא פחות מהנושאים הביטחוניים. אני מתכוון להתמקד בהם בפעילותי בכנסת, לצורך זה נבחרתי ועל זה אלחם."



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ליברמן חזור לרוסיה

    2. 1

      תבדקו את העובדות שלכם לפני שאתם מפרסמים. טיבייב מעולם לא שירת כחבר כנסת מטעם ישראל ביתנו.